DIMECRES, 28 D'AGOST - ESPRIU AMB MÚSICA

Avui ha començat l'Acústica, el festival de música popular de Figueres que mou una gran quantitat de públic i, pel que sembla, una gran quantitat de diners. Jo sóc molt crítica amb uns quants aspectes d'aquest festival: que s'hagin d'invertir tants diners públics en una marca registrada per una empresa privada, per mi és motiu de reflexió. L'estudi d'impacte econòmic presentat recentment anuncia uns enormes beneficis per a la ciutat. Si és així, me n'alegro infinitament; ara, m'agradaria saber si aquestes xifres són verificables. Que donar titulars a la premsa és fàcil i tot depèn de qui encarregui l'estudi.
Ara bé, no hi ha dubte que, després d'onze anys (el 2013 n'és el dotzè), aquest festival rutlla com una seda i la ciutat i la gent s'animen durant cinc dies. Els joves l'esperen amb candeletes. I als que no som tan joves, hi ha unes quantes activitats que també ens fan peça. Com per exemple, el concert inaugural.
Hi he anat amb dues grans persones: la meva mare i la Rosa. Totes tres n'hem sortit absolutament satisfetes. El concert presentava un disc que Toni Xuclà i una colla d'artistes han fet amb motiu del centenari del naixement de Salvador Espriu. El disc pren el nom del títol d'un dels poemes del mestre: Amb música ho escoltaries potser millor. Jo no sé si Espriu s'escolta millor amb música o sense, que m'agrada de totes les maneres, però l'espectacle va ser meravellós.
No hi eren tots els artistes que han confeccionat el disc, però les absències es van suplir amb veus de dona que sí que hi participen. Veus i cantants per a mi desconegudes, però que ara que he tingut l'oportunitat d'escoltar-les, les seguiré amb interès. Elles són Gemma Huguet, Núria Tamayo, Judit Neddermann, Lídia Guevara i Laura Guiteras (Taima Tesao). També hi van intervenir Mercè Martínez i Dolo Beltran (que ja les tinc "fitxades"). Un concert fantàstic. Estic molt contenta d'haver vençut la mandra que em domina al vespre i haver-hi anat, especialment amb aquestes dues grans dones.


Comentaris