DIMARTS 27 D'AGOST - AQUAREL·LA

Quan veig una pintura que m'agrada, immediatament agafaria pinzells i pintura i m'hi posaria. Només hi ha un problema: que no en sé. De materials, en tinc tants com vull i de totes les tècniques. És el cas d'avui, quan amb la Roser i amb l'Anna hem anat a veure una exposició d'aquarel·les d'un pintor anomenat Francesc Vicenç Nogueroles. El format és curiós: uns quadernets amb el paper doblegat en forma d'acordió, molt llargs, que expliquen episodis d'una novel·la, Puta postguerra, de Josep Piera. Les obres són petitones, d'una mida A-6 aproximadament, i realment delicioses, amb uns colors vibrants i sovint atrevits. M'encanten. Em fa molta gràcia el format: al casal d'estiu de l'Antaviana (amb totes les distàncies que calgui) havíem fet treballs d'aquest caire, tot i que molt més curtets: primer, el guió de la història i després els dibuixos que explicarien el conte sense paraules. Va ser un treball molt interessant. No pretenc comparar una cosa i altra, les de la foto són obres d'art i les nostres eren un experiment (força reeixit, val a dir-ho). Ara mateix, obriria la vitrina i m'enduria totes aquestes petites obres d'art a casa. Em conformo amb la impressió que m'han deixat i amb aquesta foto mal feta. Per cert, l'exposició és a la biblioteca Carles Fages de Climent de Figueres.



Comentaris